Magento

Zaawansowana platforma e-commerce typu open-source
magento-logo2

Magento jest platformą umożliwiającą budowę profesjonalnych sklepów internetowych z zaawansowanymi funkcjami oraz integracją z oprogramowaniem zewnętrznym. Jest to jeden z najszybciej rozwijających się systemów e-commerce na świecie z imponującą liczbą wdrożeń ponad 250000. Struktura Magento jest bardzo elastyczna i wspomaga rozbudowę systemu poprzez tworzenie dodatkowych rozszerzeń i modułów. Standardowa wersja systemu posiada wszystkie funkcje, niezbędne do profesjonalnego prowadzenia biznesu online. Dzięki rozbudowanemu API istnieje możliwość integracji sklepu z platformami ERP, CRM, systemami magazynowymi, systemami lojalnościowymi, systemami promocyjnymi oraz innymi platformami umożliwiającymi integracje przez web services. Magento posiada otwarty kod, co pozwala programistom dowolnie modyfikować system. Platforma Magento, umożliwia zarówno tworzenie tradycyjnych sklepów B2C jak również złożonych platform B2B.

Magento wspiera skalowalność systemu poprzez rozłożenie obciążenia na serwery webowe i bazodanowe z load balancerem. Platforma jest wykorzystywana w dużych i średnich wdrożeniach na świecie i w Polsce. Przykłady sklepów, wykorzystujących Magento: NikeStore, Bazaar, Ford Accessories, Lenovo Outlet, Olympus, Castorama, Reserved, Topex, Eobuwie, CD Project.

Korzyści

Magento Warszawadevices-mobile
  • skalowalność i wydajność
  • dobrze zorganizowana struktura
  • otwarty kod
  • duża liczba dostępnych modułów
  • centralne zarządzanie katalogiem produktów
  • raportowanie kluczowych parametrów sprzedażowych
  • darmowe licencje lub płatne licencje enterprise przydobrym stosunku jakości do ceny
  • możliwość zastosowania dowolnego szablonu graficznego
  • intuicyjny panel administracyjny
  • automatyzacja procesów obsługi sprzedaży online
  • możliwość zbudowania zintegrowanego systemu omnichannel z uwzględnieniem systemów sprzedażowych, systemów POS oraz systemów wspomagających
  • rozbudowane i dobrze udokumentowane API pozwalające na integracje z innymi systemami
  • zwiększenie wydajności obsługi sprzedaży
  • zwiększenie średniej wartości koszyka oraz zakupów poprzez narzędzia upsellingu, przypominanie o porzuconych koszykach oraz umożliwienie ponawiania zamówienia
  • stała kontrola nad stanami magazynowymi
  • możliwość zdefiniowania zaawansowanej metodologii rozliczania za transport
  • możliwość integracji z serwisami społecznościowymi i wykorzystanie ich potencjału do autopromocji sklepu

Cechy systemu Magento

icon1Podwyższone bezpieczeństwo

Certyfikat PA-DSS/ Zabezpieczona płatność.
Magento Secure Payment Bridge jest systemem certyfikowanej płatności, pozwalającym sprzedawcom na osiągniecie zgodności PCI przy minimalnych kosztach i wysiłku. Klienci mają również możliwość bezpiecznego zapisywania informacji o swojej karcie kredytowej do wykorzystania przy następnych zakupach. Szyfrowanie danych, oparte jest na AES-256 oraz SHA-256.

Zaawansowane wyszukiwanie i filtrowanie

Warstwowa nawigacja do filtrowania produktów według kategorii, producentów, cen, kolorów, rozmiarów i innych cech produktowych. Inteligentnawyszukiwarka z autouzupełnianiem szukanego wyrazenia i podpowiedziamioparta na rozwiazaniu SOLR.

icon3Zarządzanie klientami oraz konta klienckie

Wbudowany CRM umożliwiający zarządzanie bazą klientów i ich zamówieniami oraz wgląd w historie zakupów. Przegląd list życzeń klientów. Możliwość segmentacji klientów i przypisanie rabatów dla poszczególnych grup. Wprowadzanie dodatkowych informacji do bazy klientów, takich jak numery kart lojalnościowych, dodatkowych adresów lub podziału na klientów detalicznych i hurtowych. Możliwość personalizacji produktów przez klienta. Konta klienckie umożliwiają podgląd pełnej historii zamówień, statusu zamówień, ponowne zamawianie produktów, przeglądanie list życzeń oraz zarządzanie innymi parametrami zakupowymi.

icon4Zaawansowane zarządzanie treścią

Magento CMS wykorzystuje edytor WYSIWYG ze wsparciem dla bogatej treści, zawierającej sformatowany tekst, zdjęcia, osadzone filmy oraz animacje. Za pomocą wbudowanych mechanizmów można tworzyć wiele podstron, zarządzać menu nawigacyjnym, zarządzać opisami produktów, tworzyć bloki informacyjne powiązane z danymi z bazy danych.

icon5Przemyślana architektura i elastyczność

System Magento charakteryzuje się dobrze przemyślaną architekturą dzięki czemu rozszerzenie podstawowych funkcji jest tylko kwestią wyobraźni i umiejętności programistycznych zespołu wdrożeniowego. System korzysta z modelu bazy danych EAV a opiera się na modelu MVC.

icon6Punkty lojalnościowe

Punkty lojalnościowe stanowią bardzo atrakcyjne narzędzie marketingowe w rękach sprzedawcy. Badania wykazują, że duży odsetek klientów angażuje się w systemy lojalnościowe traktując je jako swoistego rodzaju grę. Rozbudowany system punktów lojalnościowych w Magento umożliwia wykreowanie zaawansowanej kampanii marketingowej mającej na celu zwiększenie sprzedaży online.

icon7Upselling i cross-selling

Produkty powiązane, „klienci którzy kupili ten produkt kupili również”, czy produkty z tej samej kategorii są doskonałymi przykładami w jaki sposób system Magento umożliwia podwyższenie wartości koszyka. Bloki upsellingowe i cross-sellingowe można stosować w karcie produktu, jak również w koszyku na każdym kroku jego realizacji.

Segmentacja klientów

Dzięki segmentacji klientów uzyskujemy możliwość selektywnego przypisywania obniżek cen produktów lub całych kategorii dla grup klientów. Segmentacja klientów umożliwia również podział klientów na sektory B2C i B2B. Grupowanie klientów po cechach ma zastosowanie przy wszelkiego rodzaju kampaniach marketingowych, jak wysyłanie newsletterów. Niektóre sklepy wykorzystują segmentację do wyświetlania dostosowanych widoków tych samych obszarów sklepu dla różnych grup klientów.

Integracje międzysystemowe

Integracje międzysystemowe są możliwe dzięki rozbudowanemu i dobrze udokumentowanemu API. Możliwe są różne scenariusze integracji, poczynając od prostych synchronizacji stanów magazynowych pomiędzy e-commerce a systemami magazynowymi na zaawansowanych integracjach z ERP lub CRM kończąc.

Zaawansowane reguły cenowe w koszyku i w katalogu

Bogaty zestaw funkcji promocyjnych na poziomie cen katalogowych oraz w koszyku zapewnia większą lojalność klientów, którzy chętniej odwiedzają sklep w poszukiwaniu nowych ofert promocyjnych. Reguły katalogu dotyczą obniżek cen pojedynczych produktów, całych kategorii, produktów posiadających wybrane cechy, warunków kombinowanych z uwzględnieniem czasu trwania promocji. Reguły koszyka są jeszcze bardziej rozbudowane i uwzględniają takie promocje jak darmowe koszty transportu powyżej pewnej kwoty zakupów lub „kup X produktów danego rodzaju to Y dostaniesz gratis”.

Wsparcie dla aplikacji mobilnych i RWD

Magento wspiera budowę dodatkowego kanału e-commerce jakim są natywne aplikacje mobilne. Dzięki wbudowanemu zestawowi funkcji API ułatwia zaprojektowanie aplikacji mobilnej na systemy iOS ( iPhone, iPad) oraz na urządzenia mobilne, oparte na systemie Android. Platforma zapewnia bezproblemową integrację z bieżącym katalogiem produktów, CMS oraz z systemem transakcyjnym sklepu. Szkielet Magento umożliwia również stosunkowo łatwo i szybko stworzyć wersję responsywną sklepu RWD, która doskonale dostosowuje się do wszystkich urządzeń mobilnych. Dzięki zastosowanym technologiom takim jak HTML5, Bootstrap oraz jQuery interfejs www w przeglądarce mobilnej zachęca to robienia zakupy w czasie podróży. Obsługa sklepu za pomocą ekranu dotykowego, powiększanie zdjęć, przesuwanie produktów i umieszczanie w koszyku to jedne z cech, które czynią zakupy mobilne łatwymi i atrakcyjnymi przez co zwiększa się zasięg i liczba klientów oraz transakcji.

Analityka i raportowanie

Raporty z zamówień wg. dat i stanów zamówień, raporty z ilości i wielkości koszyków, zwroty, wykorzystane kupony. Osobne raporty analizujące zaakceptowane koszyki i ich zawartość oraz porzucone koszyki. Raporty dotyczące bestsellerów, najczęściej oglądanych produktów, najczęściej wyszukiwanych słów kluczowych. Raporty dotyczące małych zapasów magazynowych. Raporty dotyczące recenzji produktów. Sprawozdania dotyczące należnego podatku od sprzedaży. Możliwość integracji z Google Analytics oraz Google Tag Manager.

Wsparcie dla języków obcych

Wsparcie dla ponad 80 wersji językowych, walut i stawków podatkowych. Wsparcie dla znaków diakrycznych i tekstu od prawej do lewej (języki arabskie i hebrajski). Konfigurowalna lista dozwolonych krajów dla: rejestracji, miejsca dostarczenia przesyłki. Walidacja ID VAT dla krajów Unii Europejskiej. Możliwość podpięcia systemu pod Bank Centralny i pobieranie kursów wymiany walut w postaci XML.

Rozbudowane zarządzanie zamówieniami

Moduł zarządzania zamówieniami stanowi jeden z najważniejszych elementów całego systemu. Zamówienia można pogrupować wg. przypisanych do nich statusów. Statusami można zarządzać tworząc nowe na potrzeby specyfiki prowadzonego biznesu. Podgląd zamówienia mówi nam kiedy zostało złożone, przez kogo, na jaki adres ma zostać wysłana paczka z zamówieniem, jakie zostały zamówione produkty, jaki sposób dostawy oraz sposób płatności został wybrany. Mamy również informacje o dostawach oraz wpłatach z tytułu zamówienia. Zamówienie można edytować po stronie panelu administracyjnego, dodając lub kasując produkty przypisane do zamówienia.

Integracje z firmami kurierskimi

Przykładem modułu integrującego Magento z firmą kurierską jest DPD. Moduł umożliwia pobieranie danych z zamówień do systemu, generowanie listów przewozowych, generowanie etykiet (PDF), generowanie protokołów odbioru, zamawianie kuriera, definiowanie cennika – maksymalna wagi paczki oraz kwota. Możemy również pobrać protokół nadania, etykietę z potwierdzeniem oraz zamówić kuriera. Moduł umożliwia określenie maksymalnej wagi paczki krajowej. W podstawowej konfiguracji modułu definiujemy takie elementy jak: typ drukowania nadania, marżę, cenniki, usługę zwrotu.

Zarządzanie katalogiem produktów

W katalogu produktowym mamy możliwość zarządzania produktami prostymi, konfigurowalnymi, zestawami oraz produktami grupowanymi. Produkty mogą być również wirtualne z możliwością ściągnięcia z Internetu (np. mp3). Katalog umożliwia przypisanie wielu atrybutów do produktu. Zarządzanie zapasami produktów zamówionych u dostawców, minimalne i maksymalne ilości towaru. Możliwość wykorzystania znaku wodnego w celu zabezpieczenia zdjęć przed kradzieżą. Magento wspiera również personalizowanie produktów, np. poprzez umożliwienie klientowi wysyłania tekstu oraz zdjęć (np. haftu, monogramów, itd.).

Integracja z serwisami społecznościowymi

Z punktu widzenia obecności serwisów społecznościowych w codziennym życiu naszych potencjalnych klientów, integracja z serwisami takimi jak Facebook, Google+, Twitter, Instagram to ważny marketingowo sposób dotarcia do szerszego grona odbiorców. Integracja może występować na wielu płaszczyznach. Najprostsza integracja to linki do strona w serwisach społecznościowych. Bardziej zaawansowaną formą integracji jest umożliwienie „zalajkowania” produktu wprost z karty produktowej lub udostępnienie produktu w serwisie społecznościowym na swoim koncie. Kolejnym etapem integracji może być możliwość logowania za pomocą konta na FB lub G+ jak również udostępnienie produktów ze sklepu w wynikach wyszukiwania Google dzięki wsparciu AdWords oraz Google Checkout.

Optymalizacja dla Google

Struktura Magento sprzyja indeksowaniu podstron sklepu przez roboty Googla. Od strony panelu administracyjnego można zdefiniować wszystkie niezbędne elementy, które służą przyspieszeniu i optymalizacji Pozycji w wyszukiwarkach. Najważniejszymi elementami są metatagi, w szczególności title, przyjazne linki, przejrzysta struktura kodu wynikowego HTML, zoptymalizowana struktura serwisu podzielonego na kategorie i produktu oraz na podstrony informacyjne. Rozbudowany system wzajemnych linków wewnętrznych wspomaga proces indeksacji. Oczywiście bardzo ważna jest treść opisowa produktów jak również np. podstron kategorii w myśl zasady „content is the king”.