Księgarnia Livro.pl

Księgarnia Livro.pl

Zakres:

Opis projektu

Spotkania analityczne dotyczące projektu zostały podzielone na kilka sesji gdzie kompleksowo omówiliśmy layout, funkcje frontu, integracje z systemami zewnętrznymi oraz procesy zachodzące w backendzie. Efektem spotkań analitycznych był schemat architektury systemu, makiety graficzne stworzone w Axure oraz lista i opis wszystkich funkcji zachodzących po stronie e-commerce.
Największym wyzwaniem okazała się integracja z kilkoma systemami zewnętrznymi. E-commerce Magento zostało zintegrowane z systemem PIM, umożliwiającym centralne zarządzanie produktami oraz z systemem Sourcing, który zasila produkty w ceny i stany magazynowe. Pozostałe integracje to powiązanie systemu Magento z Allegro, Ceneo oraz Payu.
Bardzo istotną kwestią było zapewnienie odpowiedniej wydajności rozwiązania ze względu na ilość produktów przekraczającą pół miliona SKU oraz spodziewane duże obciążania w okrasach wzmożonego ruchu klientów (np. akcje marketingowe, obniżki cen).
Przy optymalizacji serwisu wykorzystaliśmy takie technologie jak:
Varnish, Vmware, Load Balancing, HHVM, Dockers
Na oddzielną uwagę zasługuje zaawansowany mechanizm wyszukiwania produktów po różnych parametrach. Wyszukiwarka została zintegrowana z zewnętrznym systemem SOLR, który zapewnia odpowiednią wydajność oraz umożliwia nadanie wag parametrom.
Sklep posiada specjalny moduł do zarządzania kosztem dostaw w zależności od przedziałów kwotowych zamówienia oraz wybranego sposobu płatności.
Layout projektu został zakodowany do RWD co umożliwia wygodne zakupy w urządzeniach mobilnych. Ostatnim etapem wdrożenia była optymalizacja serwisu pod kątem SEO.
Projekt posiada wiele innowacyjnych rozwiązań, które w bezpośredni sposób przyczyniają się do podniesienia konwersji. Jednym z takich elementów jest sekcja upsellingowa w karcie produktu, która czerpie podpowiedzi z realnych danych sprzedażowych i behawioralnych użytkowników.
Zapraszamy do zapoznania się ze sklepem: www.livro.pl